Stim cu totii ca optimizarea SEO incepe cu identificarea cuvintelor hceie care vor fi utilizate. Gasirea acestor cuvinte cheie nu este deloc grea. Daca sti domeniul de activitate si intentia cautarii, nici nu ai nevoie de un program pentru gasirea unor cuvinte cheie. Dar un cuvint cheie relevant, nu este mereu relevant, in acelas timp. Iar aici apare conceptul de “dificultatea cuvintelor cheie”.
Ce inseamana un cuvant cheie dificil?
Un cuvant cheie dificil este unul cu o concurenta foarte ridicata si puternica. Cu cat un cuvant cheie este utilizat mai des, si intr-un continut mai de calitate, cu atat ii va creste mai mult dificultatea de rankare. Astfel, majoritatea expertilor SEO aleg sa utilizeze cuvinte cheie cu dificultati scazute de rankare si cu un numar ridicat de cuatari.
Trebuie sa eviti mereu cuvintele cheie cu o dificultate de rankare ridicata?
Nu! Ok, acest raspuns a fost prea scurt, haideti sa vedem de ce nu trebuie sa fugim mereu de cuvintele cheie cu o dificultate ridicata. In primul rand, acestea pot avea un numar mult mai mare de cautari.
De exemplu, ai un cuvant cheie cu 20,000 de cautari cu o dificultate de 25 si un cuvant cheie de 200 de cautari cu o dificultate de 3. Ce vei alege? Daca vei alege cuvantul cheie cu dificutlatea mai scazuta, vei pierde vizite. Numarul cautarilor deja este mic (200), iar vizitele se vor imparti intre primele pozitii. Astfel, pe website-ul tau va ajunge un numar extrem de mic de utilizatori.
In schimb, targetand un cuvant mai dificil, dar cu mult mai multe cautari, vei avea mai multe vizite, chiar adaca nu te vei indexa in prima pozitie.
Dar cum sa rankezi mai bine cu un cuvant cheie cu dificultatea ridicata?
Aici intervin strategii de SEO si Link Building. Cu backlink-uri de calitate, vei creste, nu doar sansele unei indexari mai bune, dar si autoritatea domeniului. In plus, optimizand continutul, vei creste sansa de a depasi restul paginilor web in motoarele de cautare.